weer....THUIS! - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Kirsten Vegt - WaarBenJij.nu weer....THUIS! - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Kirsten Vegt - WaarBenJij.nu

weer....THUIS!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Kirsten

02 Augustus 2008 | Indonesië, Batavia

Jullie hebben al even niets van ons gehoord dus hier komt die dan...
De 2e echte dag op Gili Trawangan hebben we een snorkel en duikbrillen gekocht en een stukje van de onderwater wereld gezien, Fantastisch!
Blauwe vissen, gele vissen grote vissen kleine vissen van alles! Helaas konden we niet echt ver de zee in om te snorkelen want er stond nogal een sterke stroming waardoor het terug zwemmen naar de kant toch wel wat lastig ging...Maar...de snorkel spullen zijn binnen dus kunnen we vanaf nu ook in Lovina is gaan checken...
1 augustus mochten we weer vroeg op, geen probleem natuurlijk want we hadden heerlijke pannekoeken gekregen als ontbijt (6 uur 's morgens..) Na ons top ontbijtje dacht de man waarbij we de overtocht geregeld hadden ons wel op te kunnen halen met een fiets...nou mooi niet dus! Er werd dus nog even wat heen en weer gebeld en uiteindelijk stond er een prima paardenkar voor de deur (met een paardje met startproblemen maar goed...)
Bij het bootje aangekomen waren we best blij, goed geverfd, prima formaat...top vissersbootje dus...
Dit was alleen een kleine vergissing...De schipper deed toen we net weg waren zijn helm al op (vonden we toch wel een beetje vreemd...) Maar na een klein uurtje konden we ons enigzins voorstellen waarom...Wat een schipper zeg..
Zeilen met de motor aan...aan de wind, voor de wind, in de golf, uit de golf...water in de boot, uit de boot....Oftewel na 3 uur varen (in plaatst van de beloofde 2 uur...) waren we volledig doorweekt en gezoutstraald en toch wel blij toen we in de auto zaten bij de voor ons bekende chauffeur...
Tijd voor een dutje dus!
Uurtje later werden we weer langzaam wakker en toen zagen we ons thuis-dorp al bijna liggen...Nog even snel wat boodschapjes gedaan en toen door!
In het hotel aangekomen werden we meteen vrolijk door iedereen begroet en was een handtekening voldoende (scheelt veel onzinnig papierwerk...) Het voelde dus helemaal als of we thuis kwamen...
Na ons geinstalleerd te hebben (lees: nadat we in 2 minuten de kamer hebben weten te ruineren met onze puinzooi...) zijn we naar ons strandje gegaan waar we Agus tegen kwamen! Meteen gezellig dus!
's Avonds natuurlijk weer naar Kantin 21 met tot gevolg dat ik (Kirsten) voor de 3e keer deze vakantie mijn ontbijt miste...Maar...dat was de laatste keer deze week;)
Verder hebben we vandaag wat leuke souveniers gekocht en gaan we zo nog even op "ons" strandje onder de boom in de schaduw liggen...
Vanavond weer dansvoorstellingen bij het hotel! (deze keer ook door de lerares zelf...) We hebben het hier dus wel naar ons zin...
Verdere plannen zijn nog niet echt gemaakt maar nog een middagje hot springs en snorkelen zou opzich wel lekker zijn...

Voor nu hebben we jullie denk ik wel weer even bijgepraat....

Kusjes Col & Kirs

p.s.
Veena gefeliciteerd met je rijbewijs!!! Ballon foto vanaf Gili zijn voor jou;)

Ennuh Jorik... ook jij Gefeliciteerd met je 13e verjaardag...ff uitleg voor bij je verjaardags-kaart-foto's...Dit was in onze "stam"kroeg Kantin....Ze hebben je allemaal gefeliciteerd;) (al snapte ze pas na 15 minuten dat niet ik maar m'n neefje jarig was maar goed...;))

Kusjes!

• 02 Augustus 2008 - 09:11

Lies:

WOW WOW wat een waanzinnige pics. Veel plezier nog!

• 02 Augustus 2008 - 10:19

E:

Tjonge was al bang dat jullie verdwaald waren ;) maar gelukkig jullie zijn weer "thuis", ziet er allemaal prachtig uit, super! veel plezier en tot snel!

• 02 Augustus 2008 - 11:20

Joke:

Hey hallo Nicole en Kirsten, jullie hebben ons te veel verwend met bijna elke dag een verslag en foto`s, ik miste jullie al, maar goed fijn dat jullie weer op Lovina zijn geariveerd, Liefs Joke