Saya perkajaan di perpustakaan " Coba Baca " - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Kirsten Vegt - WaarBenJij.nu Saya perkajaan di perpustakaan " Coba Baca " - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Kirsten Vegt - WaarBenJij.nu

Saya perkajaan di perpustakaan " Coba Baca "

Door: Kirsten

Blijf op de hoogte en volg Kirsten

11 Juni 2010 | Indonesië, Batavia

Zo, was ik weer.

De eerste 22 euro aan Coba Baca zijn uitgegeven :)
Heb een hele stapel schriften voor de lessen Engels gekocht en vouwblaadjes en papier voor de teken en knutsel lessen!
Het loopt allemaal erg goed daar en de kinderen zijn heel enthousiast!

Zelf ben ik ook weer hard aan de studie, samen met Anik, de Balinese vrouw van een Nederlandse hotel eigenaar.
Zij wil graag Nederlands leren en dan vooral de uitspraak en ik Indonesisch prima wisselwerking dus!
Eerst een uurtje geleerd en daarna heerlijk gegeten (op de gedroogde visjes die mij een jeuk aanval bezorgde:P na dan...)

Verder hang ik in mijn vrije tijd een beetje in op en om het strand...
Waar eigenlijk altijd wel mensen zijn!
Zo had ik net weer 5 verkoopsters, wat kinderen en een student om me heen zitten. Niet om wat te verkopen maar gewoon voor de gezelligheid.
Ga morgen bij 1 van die verkoopsters pisang goreng eten, ze schijnt in de Balinese Jungle te wonen ben dus erg benieuwd.
Een aantal Engelse of Australische toeristen keken alleen nog al vreemd en kwamen vragen of het wel goed ging en of ik niet liever bij hen wilde zitten... blijkbaar nog niet zo gewend aan de verkoopsters en t feit dat t ook gewoon gezellige mensen kunnen zijn...

Van de week waarschijnlijk naar een ceremonie en morgen, als het niet al te warm is, naar Munduk samen met Pidit die zich erg verantwoordelijk voelt voor mijn veiligheid :)

Helaas was die er niet bij toen ik over het strand liep en even vergat dat daar een rivier tussen door liep (het was donker) viel dus naar beneden met als resultaat een "Britt-hockey-knie" en schaafwond op mijn heup :P
Zaklamp was toch niet zo'n slecht idee geweest....

Nu nog even een dutje doen voor ik ga eten met Apel of Pidit :)


Heel veel liefs en zon!

Kirs


p.s.
Wie heeft die verkiezingsuitslag zo gesaboteerd...?
Ik hier nog vertellen dat Nederlanders toch echt niet zo racistisch waren en die Geert Wilders dus geen bedreiging...
Apart...

Houden jullie me op de hoogte??


Sampai jumpa nanti!

Tot ziens! :)

  • 11 Juni 2010 - 10:16

    Opa En Ans:

    Als het donker is niet alleen op stap gaan is toch niet verantwoord, Kus

  • 11 Juni 2010 - 11:03

    Ria:

    Dank aan Pidit en lang leve de knijpkat. ha ha.

    Liefs Ria.

  • 11 Juni 2010 - 13:41

    Britt:

    goed bezig schatje! hahaha een 'Britt-hockey-knie' nou mensen even uitleg; blaaaaauw. oja oja kirs; ik zit in de B1! maar succes daar met je knie en voortaan je bril opzetten eh. ;) xxxxxx

  • 11 Juni 2010 - 15:26

    Leny:

    leuke opmerking Britt maar een beetje dom is het wel
    zo te lezen is het verder super daar
    xx
    leny en de groetjes van oma en geert

  • 11 Juni 2010 - 19:52

    Cindy:

    Zon,,,Zee,,,Strand!! Daar heb ik ook wel een paar blauwe knieën voor over!

  • 12 Juni 2010 - 09:38

    Esther Van De Wouw:

    zo, jij bent wel aan het genieten...op de jeukvisjes en val na dan... maar ach.
    veel liefs ook van D en JD

  • 12 Juni 2010 - 10:13

    Kirsten Van Der Vegt:

    Dank voor alle leuke lieve reacties! De foto's volgen snel als ik een comp vind die even mee werkt...

    en Britt, GEFELICITEERD! had stiekem ook niet anders verwacht :P

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kirsten

Een hoop nieuwe landen,mensen en culturen leren kennen...

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 240
Totaal aantal bezoekers 114588

Voorgaande reizen:

05 December 2019 - 29 December 2019

Colombia

22 Juli 2014 - 31 Januari 2015

Maleisië, Bali en stage op de Filipijnen

03 Juli 2013 - 01 September 2013

Let the sun shine!

11 November 2012 - 24 Januari 2013

Stage Humanitarian management 2

29 Juni 2012 - 16 Augustus 2012

Vietnam (of toch niet:?) Maleisie & Bali 2012

01 Juli 2011 - 20 Augustus 2011

Java - Bali 2011

04 Juni 2010 - 14 Augustus 2010

Bali en omgeving

13 Juli 2008 - 12 Augustus 2008

Mijn eerste reis

15 Juli 0000 - 30 November -0001

Zuid-oost Azie 2009

Landen bezocht: