Voetballen!!! en...uitbreiding mogelijk?.... - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Kirsten Vegt - WaarBenJij.nu Voetballen!!! en...uitbreiding mogelijk?.... - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Kirsten Vegt - WaarBenJij.nu

Voetballen!!! en...uitbreiding mogelijk?....

Door: Kirsten

Blijf op de hoogte en volg Kirsten

23 Juni 2010 | Indonesië, Batavia

Zo dat was lang geleden...ik heb vandaag weer gevoetbald! Heerlijk zeg, al waren het maar een paar ballen, het gevoel is gewoon fijn :)
Ben vanmiddag namelijk met Coba naar het kindertehuis (lion king singaraja google maar...) geweest.
De kinderen van dit tehuis zullen namelijk met het voetbal toernooi uit komen voor Coba Baca!

In de bieb was het ook weer erg druk, het spelletje memory slijt als een gek want wordt dagelijks door veel kinderen gespeeld!
Ook waren er vandaag weer dans en theater lessen. Want naast het uitlenen van boeken, is de droom van Coba om meer en meer een cultureel centrum te worden, en dat lukt goed!

Er is daarvoor alleen nog 1 extra ding nodig, extra ruimte dus geld!
De bieb is gevestigd in een oud hotel en Coba Baca zou graag een aantal van deze kamers huren voor de lessen Engels, gitaar, theater, computer? en dans.
Er is genoeg animo alleen structurele sponsoren missen nog...
Door deze activiteiten wordt Coba Baca meer dan alleen een bibliotheek en dat is de manier om de kinderen die er zijn, ook te houden!

Vandaag waren er momenten dat er minstens 30 kinderen in de bieb waren en het aantal leden stijgt ook met de dag!
Doordat ik op het strand actief bezig ben met de boeken, krijg ik ook daar meer steun. O.a. van een Nederlands stel dat hier er voor zorgt dat een aantal kinderen naar school kan. Zij worden direct lid!

Conclusie:
Het loopt als een trein!

Verder gaat met mij alles goed :P
En vermaak ik me hier dus wel!
Morgen een nachtje in Adirama zodat ik om 2.30! het Nederlands elftal kan zien spelen...
VOor jullie een iets gunstigere tijd dus....:P
Maar...ook om 2.30 's nachts kan ik aanmoedigen...

Heb er zin in!

Jullie horen snel meer en nieuwe foto's volgen morgen (o.a. van mij terwijl ik Ikan Bakar eet met mijn handen en geloof het of niet...ik heb daarvoor nog training nodig! Een vis ontleden met alleen je rechterhand is zelfs voor mij, kampioen handen eetster, nog lastig!)


Heel veel liefs,

Kirsten

  • 23 Juni 2010 - 11:01

    Jw:

    gaaf ! he je bent echt goed bezig ! ben trots op je ! kus jw

  • 23 Juni 2010 - 14:24

    Ria:

    top wat daar allemaal, mede door jouw tomeloze inzet, gebeurd.
    Maar met je handen eten...grrr (ha ha)
    Liefs, Ria

  • 23 Juni 2010 - 19:14

    Nelleke:

    Goed bezig Kirs! Echt erg leuk! Idee om misschien het memory spel te plastificeren? Goedkoop en blijft lang goed? Kan anders je mams wel meenemen, wat jij... ;-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kirsten

Een hoop nieuwe landen,mensen en culturen leren kennen...

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 198
Totaal aantal bezoekers 114568

Voorgaande reizen:

05 December 2019 - 29 December 2019

Colombia

22 Juli 2014 - 31 Januari 2015

Maleisië, Bali en stage op de Filipijnen

03 Juli 2013 - 01 September 2013

Let the sun shine!

11 November 2012 - 24 Januari 2013

Stage Humanitarian management 2

29 Juni 2012 - 16 Augustus 2012

Vietnam (of toch niet:?) Maleisie & Bali 2012

01 Juli 2011 - 20 Augustus 2011

Java - Bali 2011

04 Juni 2010 - 14 Augustus 2010

Bali en omgeving

13 Juli 2008 - 12 Augustus 2008

Mijn eerste reis

15 Juli 0000 - 30 November -0001

Zuid-oost Azie 2009

Landen bezocht: