tjoeke tjoeke tjoeke TUUUUUUTT - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Kirsten Vegt - WaarBenJij.nu tjoeke tjoeke tjoeke TUUUUUUTT - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Kirsten Vegt - WaarBenJij.nu

tjoeke tjoeke tjoeke TUUUUUUTT

Door: Kirsten

Blijf op de hoogte en volg Kirsten

13 Juli 2010 | Singapore, Singapore

Sorry sorry sorry, dat is al weer even geleden... maar...de tijd vliegt als je het gezellig hebt :)

Na een aantal super dagen in Kuala lumpur, van super modern tot oude zooi;) zijn we met de trein naar Tampin gegaan om vanaf daar naar Melaka te gaan...met een klein half uurtje vertraging kwamen we aan op een mini stationtje een soort van " eind van de wereld"-gevoel.

In Melaka aangekomen zijn we richting het centrum gelopen dat vol staat met rode gebouwen, gebouwd door de Nederlanders (1641-1824)Het Stadthuys en de kerk staan op de unesco wereld erfgoed lijst. Met tot gevolg dat de stad erg goed onderhouden wordt en gericht is op toeristen (zoals wij :P)
Ook hebben we daar een rondvaart gehad door een bruinige rivier met daarin grote hagedissen (min. 1m lang!)
's Avonds zaten we lekker op een terrasje wat te drinken toen we ingesprek raakte met 2 locals die ons vervolgens rond geleid hebben door melaka en ons plekken hebben laten zien waar we anders nooit waren geweest!

De dag daarna zijn we in het Stadthuys en bij behorende musea geweest en...in een giga, help ik verdwaal, shoppingmall! Eindelijk een plek waar ze gewoon mijn maat verkopen, meteen een colbert en 2 blousjes gescoord dus!

Terug waren we wat lui dus lieten we ons terug brengen op een kerstboom-glitter-kermis-schitter-bling-bling-micheal jackson- FIETS!

Nu zijn we in Singapore na een treinrit van een stukje langer dan gepland...
Ontzettend wennen weer zoveel schone straten, moderne gebouwen, luxe auto's en restaurants!
Cultuurshock de andere kant op?
Maar...het is hier heerlijk!

Morgen naar Sentosa Island voor een dagje "nep-leven".
En dan de 16e op weg naar Bali (ja voor als we weer vergeten wat van ons te laten horen ;) )

Heel veel liefs en foto's volgen uh...morgen?

xxx

Ria & Kirs

p.s.
Oma B. boemeltreintje uit Beekbergen kan hier zo weer op de rails ;)
p.p.s.
Noah echt ga naar Maleisie kan je uren in de trein!

• 13 Juli 2010 - 14:11

Oma Br.:

hallo lieverds, fijn dat jullie het zo naar jullie zin hebben, geniet maar met z'n tweeen en vergeet dan maar niet hoe goed jullie het hebben als je al die armoe ziet.nog een paar dagen en dan zijn jullie weer met z'n vieren, ook wel fijn lijkt me. Hoe is het komen jullie nog wel aan uitrusten toe of doen jullie dat straks als jullie weer terug zijn. groetjes uit het (voor mij te warme) weer 26 graden en tot kijk o(ma) xxxxx

• 13 Juli 2010 - 22:10

JeLiNaNo:

He lekker stel.
    Het is voor ons al weer 14 jaar geleden dat we op Sentosa Island zijn geweest. Heen met de kabelbaan, terug lopend over de brug. Heerlijk gegegeten in een restaurantje op het water...... kortom, sweet memories en een tikkie jalours. Heel veel plezier nog en tot gauw!
    Liefs
    Jelle, Linda, Nadine en Noah (en de laatste 2 zijn allebei over met een prachtig rapport - dus Noah gaat vast binnenkort weer boemelen in een stoomtrein ha ha ha)

• 14 Juli 2010 - 14:01

Ellen:

Tjonge, al bijna weer terug naar Bali, jullie komen nog tijd te kort, haha! Hier is het ook gezellig hoor. Britt en Ruben vermaken zich prima en hebben een heerlijk "wij zijn pubers en hebben vakantie" leventje. Groetjes en een dikke kus weer van ons allemaal !!