ja, ik ben gelukkig - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Kirsten Vegt - WaarBenJij.nu ja, ik ben gelukkig - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Kirsten Vegt - WaarBenJij.nu

ja, ik ben gelukkig

Door: kirsten

Blijf op de hoogte en volg Kirsten

06 Augustus 2011 | Indonesië, Batavia

Ja ik ben gelukkig! Ik liep vandaag na de computer les naar huis en dacht ik voel me goed. Ik voel me hier thuis. De mensen zijn aardig en gastvrij, het weer is goed, het eten lekker en je hoort mensen, Nja locals, weinig klagen. Iedereen maakt een praatje met iedereen en als er wat is, wil iedereen je helpen. Natuurlijk zijn er ook mindere dingen, zou dolgraag mn zusje en ouders zo af en toe hier hebben en de verschillen tussen arm en rijk zijn zo af en toe ook pijnlijk hard maar gemiddeld genomen kan ik toch wél zeggen dat ik geniet van de mensen, kleuren, geuren en verwondering... Dat er in de zee hier kwallen zwemmen bijv was voor een vrouw van de.computer les totaal nieuw...en dat iedereen onder de 55 in.nederland toch wel met een computer kan werken terwijl zij nog hard in gevecht is met word, blijft toch ook bijzonder. Ik waardeer de nederlandse welvaart maar ik hou van de leefwijze hier :-)

Was even snel een kort stukje gewoon omdat t zo voelde :-)

Morgen bij de bieb knutselen, boeken introduceren (zelfgemaakt van lege flessen) en een bergdorpje bezoeken met agung kijken naar de mogelijkheden maar... Op een balinese manier, pelan2 rustig aan dus en opzoek naar enthousiaste ouders en leergierige kids! Ik heb er zin in!

Over 2 weken zal ik jullie ook weer bedelen om geld en bestoken met.foto's en verhalen! In ruil daarvoor.neem ik de zon met me mee.

Heel veel liefs,

Kirs

• 06 Augustus 2011 - 10:07

Linda:

Lieve Kirs,

Wat een heerlijk stukje om te lezen!! Jij geniet van wat je op Bali meemaakt, ik geniet van wat jij vertelt. Hoe je in het leven staat en hoe je er wat van wil maken, voor jezelf en voor een ander. Ik vind je TOP lieve Kirs en neem mijn petje voor je af. Er zouden meer zonnestraaltjes zoals jij moeten zijn.
    Dikke cyberknuffel en tot over een paar weken
    XXXX Jelle, Linda, Nadine en Noah

• 06 Augustus 2011 - 16:36

Ria:

Mooi dat je beschrijft hoe je je voelt en hoe je het leven daar ervaart. Super dat je het zo naar je zin hebt. Top dat je je zo inzet voor de bevolking van Bali. Geniet er van, voel je goed, voel je er thuis. En blijf maar lekker bedelen voor het goede doel als je terug bent!! Dikke kus, Ria

• 06 Augustus 2011 - 20:21

Ellen:

Je moest eens weten hoeveel waardering wij voor jouw "gebedel" hebben!! Alles voor het goede doel, toch? Prima hoor!! Klasse wat je voor de mensen daar doet meid!
    Dikke kus van ons alle vier!!

• 07 Augustus 2011 - 18:07

Marjolein:

Hoi Kirsten,
    Je bent een kanjer! Mooi om te lezen dat je de welvaart in Nederland waardeert (die ons zo gewoon is) maar tegelijkertijd juist zo geniet van het leven daar. Dat is een ervaring voor het leven en dat relativeert ook een heleboel dingen. Het ga je goed lieve Kirsten...
    Liefs,
    Haico, Marjolein, Willem-jan, Douwe en Wouter

• 10 Augustus 2011 - 13:56

Leny:

hoi kirs,
    super en een heerlijk stuk om te lezen geniet er nog maar van want voor dat je het weet ben je weer in nederland en van mij mag je blijven bedelen
    xxx geert en leny