Het regent het regent...binnen wordt het nat! - Reisverslag uit Kalibukbuk, Indonesië van Kirsten Vegt - WaarBenJij.nu Het regent het regent...binnen wordt het nat! - Reisverslag uit Kalibukbuk, Indonesië van Kirsten Vegt - WaarBenJij.nu

Het regent het regent...binnen wordt het nat!

Door: Kirsten

Blijf op de hoogte en volg Kirsten

21 November 2012 | Indonesië, Kalibukbuk

Jups het werd nat, erg nat hahaha. Het dak boven m'n woonkamer bleek toch niet zo waterdicht als dat het hoorde te zijn, net jammer:P Maar bouwvakkers vandaag hard aan het werk geweest, emmers cement werden naar boven gegooid. Man klom met de meest onstabiele ladder ooit het dak op. Dakpannen werden naar beneden gesmeten enz enz maar.. ben benieuwd naar het resultaat! Laat de volgende bui maar komen ;-)

Verder ben ik gister ook begonnen bij Coba Baca! We hebben de brochure praktisch af! Het engels moet nog wat gecontroleerd en nagelezen worden maar, het ziet er gezellig uit. Morgen gaan we facebook update-en en nieuwe filmpjes op You-tube plaatsen. Deze week is namelijk een beetje onze "reclame materialen ontwikkel-week". Ook zijn er weer echte Coba Baca tassen en pennen bestelt, deze zullen over ongeveer 2 weken klaar zijn! Rond die tijd hoop ik ook de desa's in te kunnen met Gede om te kijken of we daar mensen kunnen bereiken. Het is allemaal druk maar ontzettend leuk om te doen. Ook zijn de eerste contacten met hotels, van bekende maar toch, gelegd en hoop ik dat zij wat gaan zien in de plannen :-) Zoë de dochter van Mulianing begint ook al een beetje aan me te wennen haha.

Ook heb ik afgelopen zondag een soort van zwemles gegeven aan 6 kinderen van het strand, geweldig vonden ze het! Natuurlijk heb ik wel eerst even een aantal zwembandjes gekocht en nu willen ze iedere dag!
Helaas gaat dat niet lukken in mijn planning maar 2x per week moet denk ik wel kunnen :-)

T leven gaat hier dus eigenlijk gewoon goed. Ik heb mn draai redelijk gevonden, doe de dingen die ik moet doen, kook zo af en toe mn eigen eten, maak schoon (praktisch dagelijks nodig en uh best tijd rovend met een bezem enzo :P) Westerse luxe mis ik nog niet echt...
Het brood wat ik heb staat me alleen nu al tegen dus m'n ontbijt is een afwisseling van eitjes, pannekoeken, gebakken banaan, yoghurt en nasi :-) Prima! Wel ben ik eigenlijk continue stoffig:P m'n voeten zijn uh zwart en zelfs als ik denk dat ze schoon zijn, zijn ze het niet. Mja wat wil je met een leven op teenslippers?

Vandaag is ook Elisa aangekomen, het meisje uit Nederland die bij mij in komt wonen voor een maand! Erg gezellig, gaan zo samen wat eten en dan vanavond meteen maar even Kantin onveilig maken:P
Morgen weer hard aan de slag en... aan de studie want t fulltime indonesisch praten met vrienden gaat best lekker maar ik wil t nog beter en nog meer kunnen spreken. En dan komt dat Balinees vanzelf (oke, oke dat is helaas een droom)

Voor nu heel veel liefs!

xxx Kirsten

  • 21 November 2012 - 16:14

    Monique:

    Hey Kirsten,

    Leuk allemaal enne...ik zal Jort daar ook naartoe sturen voor zwemlessen.

    Liefs vanuit een ook druilerig Vianen

  • 21 November 2012 - 17:55

    Linda:

    Hè Kirsten,
    Ik dacht al dat je naar een bezoekje van 1 van je ooms zat te hengelen, maar gelukkig kunnen de locals het goed af.
    Leuk om je verhalen te lezen en zo je reis weer mee te kunnen maken.
    E die voeten? Ach, kun je altijd nog voor zwarte piet spelen ....
    Dikke kus van ons alle 4 xxx

  • 21 November 2012 - 23:22

    Gert Jan Schriek:

    Ik mis Kalibukbuk. Geniet en doe iedereen de groeten!

  • 22 November 2012 - 11:38

    Ellen:

    Ha Kirs,
    Lekker bezig daar jij hoor! Klinkt allemaal goed. Lekkage hopelijk opgelost nu. En pannenkoeken als ontbijt, dat vind Stefan ook heeeel lekker. Succes, geniet en ik ben benieuwd hoe ze jouw Sinterklaasactie vinden :) Kus!

  • 30 November 2012 - 11:16

    Oma Br.:

    Hoi Kirsten, en bevalt deze manier van bali bezoeken je net zo goed als die van de vorige keren.
    want er moet nu gewerkt worden, zowel voor je studie als huisje schoonmaken,wassen enz. en dan noet er ook nog gekookt worden, maar goed dat jij aan dat laatste geen hekel hebt. en ben je al een beetje gewend aan je huisgenootje , wel fijn dat juist in deze maand je daar wat gezelschap om je heen hebt en ja eigenlijk ben je alweer aan het aftellen want voor je het weet stap je op schiphol weer uit het vliegtuig geniet maar veel, wij hier in nederland denken veel aan je, pas goed op jezelf en veel liefs en kusjes van oma brouwer

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kirsten

Een hoop nieuwe landen,mensen en culturen leren kennen...

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 412
Totaal aantal bezoekers 114585

Voorgaande reizen:

05 December 2019 - 29 December 2019

Colombia

22 Juli 2014 - 31 Januari 2015

Maleisië, Bali en stage op de Filipijnen

03 Juli 2013 - 01 September 2013

Let the sun shine!

11 November 2012 - 24 Januari 2013

Stage Humanitarian management 2

29 Juni 2012 - 16 Augustus 2012

Vietnam (of toch niet:?) Maleisie & Bali 2012

01 Juli 2011 - 20 Augustus 2011

Java - Bali 2011

04 Juni 2010 - 14 Augustus 2010

Bali en omgeving

13 Juli 2008 - 12 Augustus 2008

Mijn eerste reis

15 Juli 0000 - 30 November -0001

Zuid-oost Azie 2009

Landen bezocht: