Nog maar 5 weken... - Reisverslag uit Leeuwarden, Nederland van Kirsten Vegt - WaarBenJij.nu Nog maar 5 weken... - Reisverslag uit Leeuwarden, Nederland van Kirsten Vegt - WaarBenJij.nu

Nog maar 5 weken...

Door: Kirsten

Blijf op de hoogte en volg Kirsten

26 Mei 2013 | Nederland, Leeuwarden

Terwijl m'n zusje, nichtjes en vele anderen keihard zitten te leren voor de laatste paar examens, om daarna een week lang te feesten en spannende uurtjes door te brengen naast de telefoon, heb ik mijn 1e hotel weer geboekt.

Na een reis over Dubai (waar ik een stop zal hebben van ruim 22 uur, iemand tips?) kan ik daarna rustig 1 of 2 nachtjes chillen in Kuala Lumpur. Mijn hotel heb ik geboekt via: www.goededoelshop.nl een website waar Coba Baca nu bij is aangesloten. Alle aankopen die via deze website bij één van de 300 shops worden gedaan leveren, als je voor Coba Baca kiest, geld op voor de stichting. Het kost jezelf niets meer! Ideaal systeem dus. Op deze manier heb ik toch mooi 10% van mijn hotel overnachting gratis gedoneerd aan Coba Baca. Dat nachtje slapen zal dus extra lekker zijn! Mocht je ook op die manier aankopen willen doen bij bol.com, zalando, booking, expedia en vele andere, dan mag je altijd gebruik maken van ons gast-account. Inlognaam: Cobabaca wachtwoord: Bali2009 of natuurlijk even zelf een accountje aanmaken (in dat geval ontvang je zelf bericht over hoeveel je gratis gedoneerd hebt aan Coba Baca)

Maar goed dat was weer even het reclame stukje van deze blog ;-) (Bedrijven zijn ook zeer welkom, stuur mij welk (print) papier u gebruikt + wat u er nu voor betaald en dan zal ik een mooi overzicht sturen met webshops die hetzelfde papier aanbieden voor dezelfde of lagere prijs. Wanneer u dan besluit uw aankopen via de goededoelshop.nl te doen, kunt u ons steunen en een prachtig "bewust ingekocht" logo ontvangen)

Oke dat was het dan echt. Mijn hotel is dus geboekt in een super wijk in Kuala Lumpur. Dichtbij een aantal geweldige restaurantjes, de metro en alles wat praktisch is. Daarna zal ik doorvliegen naar Makassar. Op dit moment ben ik bezig met het zoeken van de goedkoopste reisoptie. Waarschijnlijk wordt dit rond 7 juli een vlucht van Kuala Lumpur naar Makassar. Voor Sulawesi had ik een prachtige route in gedachten. Met een houten veerboot een meertje over en andere te gekke dingen. Helaas bleek, na wat navraag via couchsurfing.org, dat er geen weg loopt van de andere kant van het meer naar waar ik naar toe wilde, net jammer. Ook vallen de afstanden (lees: reistijden) een beetje tegen. Het zou dus heel goed kunnen dat ik alleen het zuiden van Sulawesi door reis :-)
Ik ben echt heel benieuwd hoe dit zal zijn. Voor de eerste x echt alleen rondreizen! De voorbereidingen gaan gelukkig goed. Een nieuw klamboe is binnen (dankje oma G.) net als een reislaken (dankje Oma B. ;-)). Laat die enge vieze beestjes dus maar komen, mij maak je niet meer gek!

Woensdag waarschijnlijk naar de Tong Tong Fair in Den-Haag om alvast in de vakantie stemming te komen (ja ja ik was de gelukkige die een prijsvraag won van Indonesienu.nl!) lekker te eten (al heb ik vorige week zondag gemerkt dat mijn moeder minstens zo lekker kan koken!) en misschien nog wel een massage workshop volgen. Ik heb er zin in!

Voor nu heel veel liefs en succes voor iedereen die examens doet/gedaan heeft! Ik zal hard voor jullie duimen al slagen jullie natuurlijk allemaal, appeltje eitje!

Kirsten