waar zijn jullie ouders....? - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Kirsten Vegt - WaarBenJij.nu waar zijn jullie ouders....? - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Kirsten Vegt - WaarBenJij.nu

waar zijn jullie ouders....?

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Kirsten

20 Juli 2008 | Indonesië, Batavia

Vandaag vertrokken we naar Lovina...We zouden om 10.00 's morgens vertrekken en dus om 9.00 's morgens opstaan! (een waar diepte uh vroegte punt deze vakantie...) Maar we hadden berekend dat we dus alle tijd hadden...Niet dus! Onze chauffeur was namelijk meer dan een halfuur te vroeg...en om hem nou nog een halfuur te laten wachten vonden we ook zo wat...Oftewel hup onder de douche, tas inpakken, actie!
Natuurlijk redde we dit allemaal makkelijk...en zaten we hooguit iets na half 10 in de auto, met als ontbijt een choco-koek want tja dat paste niet meer in dat ene inpak halfuurtje...
De reis kon beginnen! Gelukkig hadden we een onwijs aardige chauffeur die zowaar een bandje met hippe muziek op had staan! Swingen in de auto dus;)
Het begin van de route was niet heel erg anders dan we de afgelopen dagen gezien hadden...maar al vrij snel veranderde het landschap en gingen we de bergen in...
Hier stopte we bij een meertje (het Bratanmeer) , waar het (schrik niet) toch wel een tikkeltje fris was in onze zomerkleren. Hier een paar foto's gemaakt om vervolgens door te rijden naar het volgende, grotere meer dat het Buyan meer heet.
Tussen deze 2 meren in zat een berg vol apen! Dit keer niet netjes in een park maar gewoon in het "echie"! helemaal los dus! Om ze te voeren hebben we dus een paar bananen en nootjes gekocht...die ze gewoon uit je handen pakken! Ontzettend grappig om te doen...wat een beestjes!
Na het apengebeuren reden we door naar het kleinste meer. Dit was iets minder spectaculair maar onze chauffeur vroeg of we de "country road" wilde rijden...Hij waarschuwde ons alleen wel want het zou een weg zijn met heel veel hobbels en gaten en ook niet al te breed...maar met (zoals hij zei) een fantastische kijk op de cacao, koffie en kruidnagel plantages...
Hier was echt niets aangelogen...De weg was niet breder dan het fietspad tussen Leersum en Doorn...en het mountainbike pad in het bos was beter aangelegd...oftewel hobbel de bobbel de berg weer af!
Geshaked en wel kwamen we daarna, nog heel, bij ons hotel aan. We hebben weer een mooie kamer met een geweldig uitzicht op zwembad en zee...Top dus!
1 klein minnetje aan het hotel...op het moment dat we aankwamen werd ons gevraagd waar onze ouders bleven...*fijn*

Maar ach daarna zijn we even een stukje gaan lopen om vervolgens in het "centrum" richting het strand te lopen om even een boekje te lezen...
Na een paar uur lezen/kijken/zwemmen (help er zit een vis onder mn voet aaaawh!) werden we uitgenodigd door een stel frisbee-ende (of hoe je dat ook schrijft) jongens om 's avonds wat te komen drinken in hun bar met live muziek...met natuurlijk very cheap special prices;)
Is dus misschien wel een idee voor zometeen... maar dat verhaal word morgen natuurlijk vervolgd!

Hopelijk vinden we ook snel een ander internet cafe...want buiten de belachelijke prijzen hier hebben ze ook nog is geen usb-aansluiting en kunnen we de onwijs gave foto's dus niet op Bloemm zetten...

Voor iedereen die in Nederland op vakantie blijft of lekker weg gaat...Veel plezier!

Kusjes van ons!

• 20 Juli 2008 - 11:02

E:

Zo zo binnen een half uur opstaan aankleden ontbijten en tas in pakken ik vind het knap :p
    Geweldig "waar zijn je ouders" haha ;)
    Hopelijk vind je een usb aansluiting voor de foto's want ik ben benieuwd :)

• 20 Juli 2008 - 13:03

Hanny:

Jullie ouders hadden heel graag meegegaan vooral nu wij die prachtige foto's weer zien. Veel plezier, Hanny en Arie

• 20 Juli 2008 - 19:22

JeLiNaNo:

He super meiden,
    We zijn net gister terug gekomen van vakantie en ik heb net een uurtje jullie reisverslagen gelezen en foto's zitten bekijken. Ik neem mijn petje voor jullie 2en af, grandioos zoals jullie je door al die primitieve hotelletjes en restaurantjes heen weten te slaan...... Foei foei foei wat een afzien toch. Je zal toch een beetje buiten moeten douchen en plakrijst moeten eten.
    Ik weet maar 1 ding echt te zeggen: meiden geniet ervan. Zo'n reis maak je niet vaak (ja duhh misschien als je Nelleke heeft) dus haal er alles uit wat er maar in zit.
    Kus van Jelle, Linda, Nadine en Noah

• 20 Juli 2008 - 19:26

Oma Br.:

Lieve meiden, ja nu zijn jullie al een week weg en wat hebben jullie al veel gezien, iedere dag lees ik trouw jullie verhalen en bekijk ik de foto's wat zijn jullie bevoorrecht dat je dit allemaal kunt doen, geniet maar veel want voor je het weet zijn de vier weken om. xxxxxx

• 21 Juli 2008 - 09:52

Joke:

Hey Nicole en kirsten, Jullie eerste week zit er alweer op, Weer van die mooie foto`s op jullie site, wat is het daar toch verschrikkleijk mooi, En die aapjes, daar krijg je ook geen genoeg van, wat zijn ze tam he, Ik wens jullie nog heel veel plezier, en wacht op het volgende verhaal en natuurlijk de foto`s,