Having the time of my life! - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Kirsten Vegt - WaarBenJij.nu Having the time of my life! - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Kirsten Vegt - WaarBenJij.nu

Having the time of my life!

Door: Kirsten

Blijf op de hoogte en volg Kirsten

03 Juli 2010 | Indonesië, Batavia

Oke, oke ik beken...Nederland Brazilie was ook spannend!
Wat een wedstrijd en wat een sfeertje hier zeg:D heerlijk!

Vandaag alweer mijn officiel laatste dag in Lovina...morgen nog een paar uurtjes en dan op naar Sanur om maandag om 6 uur 's morgens!!! naar Maleisie toe te vliegen...

Ik heb hier echt een geweldige tijd, de mensen op het strand voelen als 1 grote familie en...mn doel is bereikt! Een groot deel gaat dagelijks naar de bieb! Helemaal super toch?
De kinderen worden met de dag enthousiaster over de boeken en langzaam aan beginnen ook de ouders mee te lezen.
Mijn Sarong is ondertussen een soort ontmoetingsplek op het strand geworden waar iedereen op zit, hangt ligt,staat en...LEEST!
Van de jongste (adi, 2 jaar oud, boek op zn kop, 10 minuten starend naar een paard, dat dus ook op zn kop staat...) tot de oudste (Reini, massage vrouw anex moeder van Komang die rustig op mijn sarong prentenboeken gaat liggen lezen...)
Coba Baca is dus echt ontzettend belangrijk voor de mensen hier, als ontmoetingsplek, creatief, cultureel maar vooral ook educatief centrum!

Ook heb ik een tocht gemaakt met Agung een jongen van een restaurant hier, hij liet mijn zijn dorpje zien.
Waar de kinderen werken op het land en niet naar school kunnen omdat dat te ver lopen is en...er geen geld voor is.
Heel indrukwekkend om te zien.
Daarnaast ontmoette ik daar ook zijn opa van 84 en...die sprak nog Nederlands! En daar was hij goed trots op:P

Coba baca probeerd ook deze kinderen te bereiken.
Het idee is om in de toekomst er met scootertjes en boeken die kant op te gaan, net als ik nu deed op het strand.
Hierdoor maak je het laagdrempelig en kan je toch zorgen voor educatie!
Want lezen is het begin, Engels spreken het einde!
Dit wordt nu nog verder uitgewerkt en daarvoor zijn de locals natuurlijk hard nodig, oftewel vanavond heel subtiel Agung even bestoken met vragen!:P

Vandaag was ook mijn afscheidsparty op het strand.
2 meloenen, 20 balonnen, 3 flessen drinken en een stuk of 15 kinderen en moeders die me kwamen knuffelen bedanken en voor me zongen.
Heerlijk!
Ben blij dat ik ze over 3 weken weer zie...dan is het afscheid nog niet zo definitief...
Verder gelukkig alle mobiele nummmers want..we houden contact! :D

Nu een afscheidsetentje met Febe, Muljani en Gede van de bieb!


Heel veel liefs,

Kirs


p.s.
Er is ook weer een nieuwe lading boeken binnen!
En Coba gaat volgende week naar het zuiden voor nog meer boeken en....
er worden 3 lokalen gehuurd voor de lessen! Prijs voor 1 jaar: 3 miljoen!
(oftewel 270 euro...)
Want met 700 leden en elke dag nieuwe leden...is die uitbreiding meer dan nodig!

Wat een project he?

Nieuwsbrief van Coba Baca volgt snel!

  • 03 Juli 2010 - 13:23

    BRITT:

    zozo, kirsten brengt de toekomst. is er al een standbeeld van je gemaakt? als aandenken zo van; zij maakte het begin, woohoo. hihi, goed bezig lieve zus! i'm proud of you. xxxxx

  • 04 Juli 2010 - 18:22

    Ellen:

    Respect! Nu lekker genieten met je moedertje !! XXXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kirsten

Een hoop nieuwe landen,mensen en culturen leren kennen...

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 185
Totaal aantal bezoekers 115164

Voorgaande reizen:

05 December 2019 - 29 December 2019

Colombia

22 Juli 2014 - 31 Januari 2015

Maleisië, Bali en stage op de Filipijnen

03 Juli 2013 - 01 September 2013

Let the sun shine!

11 November 2012 - 24 Januari 2013

Stage Humanitarian management 2

29 Juni 2012 - 16 Augustus 2012

Vietnam (of toch niet:?) Maleisie & Bali 2012

01 Juli 2011 - 20 Augustus 2011

Java - Bali 2011

04 Juni 2010 - 14 Augustus 2010

Bali en omgeving

13 Juli 2008 - 12 Augustus 2008

Mijn eerste reis

15 Juli 0000 - 30 November -0001

Zuid-oost Azie 2009

Landen bezocht: