It's raining men? Nee WATER! - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Kirsten Vegt - WaarBenJij.nu It's raining men? Nee WATER! - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Kirsten Vegt - WaarBenJij.nu

It's raining men? Nee WATER!

Door: Kirsten

Blijf op de hoogte en volg Kirsten

13 Juni 2010 | Indonesië, Batavia

Hoi Hoi Allemaal,

Allereerst goed nieuws voor jullie... ik gok dat het bij jullie namelijk minder nat is dan bij mij!
Lang leven de klimaat verandering, het regent hier nu al een half uur...en niet een Nederlands miezer buitje maar gewoon echt, hard!
Ben dus, doorweekt, gevlucht naar een internet cafe :P

Gister ochtend heb ik ontbeten bij een vrouw die ik had ontmoet op het strand. Zij woonde praktisch in de jungle en kookte nog op houtvuur (zoals wel meer mensen hier buiten het centrum...)
Ze maakte voor mij heerlijke pisang goreng, thee en nasi. De thee was alleen een minder goed idee want dat gaf me ook een avondje wc bezoek:P
Maar...het was het waard! Zij leefde daar met 2 gezinnen een 1 grote ruimte ook vertelde ze me dat het dak lekte maar dat dat nu (na het regenseizoen) niet zo erg meer was, helaas voor zal dr woonkamer nu dus weer vol lopen...

Ook ben ik uitgenodigd om morgen mee te gaan naar de crematie ceremonie van de oom van Genjek en Pidit.
Ben heel benieuwd wat ik hiervan moet verwachten maar ga zeker mee!
's Avonds gaan we dan voetbal kijken bij Adirama! Op naar de 1e Nederlandse overwinning...

In de bieb gaat alles goed, heb gister de eerste 4 boeken gekocht.
Hele leuke vrolijke kleurrijke boeken in Bahasa Indonesia - Bahasa Ingriss. Heb ze eerst zelf allemaal gelezen want het is een heerlijke manier van leren.
Morgen gaan de eerste 2 naar de bibliotheek, vandaag gingen ze namelijk mee naar het strand. Want de kinderen van de verkoopsters lopen allemaal op het strand om armbandjes etc. te verkopen (ja dat is kinderarbeid maar ze kunnen daardoor wel naar school...)
Maar omdat ze overdag dus aan het werk zijn, is het voor hen niet mogelijk naar de bieb te gaan.
Hier heb ik dus mijn eigen projectje van gemaakt.
Elke dag neem ik 2 boeken mee naar het strand die ze dan kunnen lezen (vandaag lazen 2 meisjes samen voor)
als zij ze uit hebben, gaan ze dan door naar Coba Baca.
Vandaag gestart met relatief eenvoudige boeken en het idee is dan om steeds iets verder te komen maar...ze zijn er gek op!

Nu nog even wachten tot het droog is en dan op naar vanavond! :)

Heel veel liefs,

Kirsten


p.s.
Foto's doen nog steeds moeilijk...
blijf proberen :)


  • 13 Juni 2010 - 14:52

    Ellen:

    Ja leuk!! Foto's !!
    Krijgen we een indruk. De bieb ziet er mooi uit hoor. En dat van jou eigen projectje, dat vind ik dan weer zo super lief hè !!
    Veel liefs van ons.

  • 14 Juni 2010 - 15:41

    Alette:

    Hoi Kirsten,
    Je bent weg voor we het weten..... was even vergeten dat het vorige week al 7 juni was... Ben helemaal niet een beetje te druk en toe aan vakantie...maar goed... Heel veel plezier en succes daar en we blijven je volgen hoor! Ook zal ik morgen in de klas wat van je foto's laten zien. Nou toedeloe, tot schrijfs,
    Alette

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kirsten

Een hoop nieuwe landen,mensen en culturen leren kennen...

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 189
Totaal aantal bezoekers 114852

Voorgaande reizen:

05 December 2019 - 29 December 2019

Colombia

22 Juli 2014 - 31 Januari 2015

Maleisië, Bali en stage op de Filipijnen

03 Juli 2013 - 01 September 2013

Let the sun shine!

11 November 2012 - 24 Januari 2013

Stage Humanitarian management 2

29 Juni 2012 - 16 Augustus 2012

Vietnam (of toch niet:?) Maleisie & Bali 2012

01 Juli 2011 - 20 Augustus 2011

Java - Bali 2011

04 Juni 2010 - 14 Augustus 2010

Bali en omgeving

13 Juli 2008 - 12 Augustus 2008

Mijn eerste reis

15 Juli 0000 - 30 November -0001

Zuid-oost Azie 2009

Landen bezocht: