Niets zo veranderlijk als... ik? - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Kirsten Vegt - WaarBenJij.nu Niets zo veranderlijk als... ik? - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Kirsten Vegt - WaarBenJij.nu

Niets zo veranderlijk als... ik?

Door: Kirsten

Blijf op de hoogte en volg Kirsten

15 Januari 2015 | Maleisië, Kuala Lumpur

Ha allemaal,

Verrassing, verrassing... een blog vanuit Kuala Lumpur. Inderdaad, ik ben niet naar Kalibo & Boracay gegaan. Voor mij geen bounty eiland of Ati-atihan festival maar (weer) een stad. Ja dat lijkt vreemd, zeker omdat ik geen stadsmens ben, maar echt het voelt heerlijk. Gisteren zou ik eigenlijk naar Kalibo vliegen maar na een nacht wakker liggen, twijfelen, skypen en appen heb ik besloten mijn plannen om te gooien. Om 5 uur 's nachts heb ik een ticket terug naar Maleisië geboekt. Ik wist zeker dat ik dit moest doen op het moment dat ik, nog altijd vliegangstig, uit keek naar een langere vlucht. Zelfs met wat turbulentie (rot weer voor de kust van Borneo) kon ik nog een soort van genieten en at ik netjes de rijst die de vriendelijke stewardess van Malaysia Airlines mij serveerde.

Vandaag en gister heb ik weer heerlijk kunnen eten (zonder MSG of andere troep) een beetje gezwommen, gelezen en gezellig zitten kletsen onder de Petronas towers. Ik houd van de mengelmoes aan mensen en culturen. Van zwart tot wit, gelovig en niet gelovig alles loopt hier rond. De mensen zijn vriendelijk en ik merk dat ikzelf hier opener ben dan in Manila. Ik voel me hier 100% veilig en geniet van de "small-talk". Van Rock (ja zo stelde deze oudere man zich echt voor) de ontbijt supervisor in het hotel tot aan de student uit Dubai in het park, iedereen lacht. Maar goed, zoals een vriend van mij ooit zei; "Smile to the world and the world will smile to you" dus misschien ligt dat ook wel een beetje aan mij. Ik straal waarschijnlijk uit dat ik me op mijn gemak voel. En daar is het taalstukje weer want wat is het toch heerlijk om zo af en toe te doen alsof je mensen niet verstaat terwijl je dan toch grote delen gewoon begrijpt. Ik geniet van mijn vakantie en ben blij met mijn keuze.

De aankomende dagen zal ik nog een dagje naar de Batu Caves gaan, een bezoekje brengen aan China Town en dwalen door Kampung Baru of één van de andere gebieden in deze stad. Nog even genieten van de Aziatische geuren, kleuren en zon op mijn huid. En dan... dan vlieg ik 18 januari terug naar Nederland.

Tot snel lieve mensen, zet de thee & appeltaart maar klaar.

x een gelukkige blogster.