1,5 maand in winterse sferen, welkom in Nederland! - Reisverslag uit Leeuwarden, Nederland van Kirsten Vegt - WaarBenJij.nu 1,5 maand in winterse sferen, welkom in Nederland! - Reisverslag uit Leeuwarden, Nederland van Kirsten Vegt - WaarBenJij.nu

1,5 maand in winterse sferen, welkom in Nederland!

Door: Kirsten

Blijf op de hoogte en volg Kirsten

18 Maart 2013 | Nederland, Leeuwarden

Zo hier weer een verslag maar nu vanuit Nederland. Ondertussen ben ik 1,5 maand terug en heb ik mijn dosis sneeuw ook wel weer gehad haha. Best grappig om eind januari terug te komen en dan toch nog een beetje winter mee te maken. Helaas helaas een jaar zonder schaatsen maar het was het waard. Wel is het weer super om m'n familie en zusje weer te zien :-) Samen eten bij Buitenlust, blauw bekken bij de hockey wedstrijden en 2 tegen 2 in discussies ;-). Verder is het vreemd dat ik hier alles in de supermarkt kan krijgen en alles zo georganiseerd is, apart.

Wat ik nu doe:
Momenteel volg ik niet m'n volledige opleiding. Ik schrijf alleen mijn onderzoeksrapport samen met Marlotte. In dit onderzoek gaan we kijken naar begroetingsstijlen op... schiphol. 250 mensen checken en kijken naar genante, leuke, lieve momenten. Een soort van Hello Goodye in het klein dus :-)

Naast mijn studie ben ik druk bezig met de fondsenwerving voor Coba Baca. Binnen 2 jaar moet Coba Baca namelijk verhuizen door de stijgende huurprijzen en...een groeiend leden aantal. Een prachtig plan is al gemaakt en een begroting is opgesteld. Hier is alleen wel een kleine 27.000 euro voor nodig... Een ontzettend bedrag. Alle hulp is dan ook welkom.
Via de facebook pagina: www.facebook.com/CobaBaca zullen regelmatig updates geplaatst worden. Daarnaast zijn er natuurlijk nog de nieuwsbrieven op de website van Coba Baca zelf.
Het is super leuk om te doen en ik ben ook heel blij dat mijn lieve ouders akkoord gingen met de bizarre studie vertragende plannen van hun dochter ;-)

Voor iedereen die nu denkt oh help studie vertraging waarom, komt dit nog wel goed etc. Ja jongens het komt zeker goed. Ik ben ondertussen ook netjes bezig met de voorbereidingen van m'n stage. De begeleider van ons onderzoeks project is heel enthousiast, top dus!

Ook op reis gebied zal het niet heel lang stil blijven... de plannen borrelen alweer op... Het hoe en wat is nog niet helemaal bekend. Dat ik een maandje afsluit op Bali staat wel vast. Ook is de kans redelijk aanwezig dat ik 31 augustus de nationale feestdag van Maleisië in Kuala Lumpur vier maar verder... alles kan, alles mag. Voor die tijd staat er alleen nog iets veel belangrijkers te gebeuren, m'n lieve zusje gaat dit jaar haar eind examen halen! En daarna studeren whoehoei kleine zusjes worden groot en die van mij straks opeens mede student. Bizar idee maar super leuk!

Updates van m'n plannen, acties en alles rond om Coba Baca zullen hier snel weer volgen.

Heel veel liefs,

Kirsten


p.s.
Putu Sukma het meisje wat ik op Bali sponserde is nog steeds gezond (en als ik Kadek mag geloven een voetbalster in spe.) Haar vader heeft momenteel 6 dagen in de week werk en er is dus ook weer een beetje melk. Zolang hij werkt, spaar ik netjes voor haar school en dat werkt goed :-)

  • 18 Maart 2013 - 20:34

    Ria:

    Zo onwijs trots op je!, xxx

  • 19 Maart 2013 - 09:27

    Wilma:

    Ik vind je een kanjer! Die studievertragende plannen komen mij bekend voor :) Maar het is allemaal de moeite en (de vertraging) waard! xxx

  • 19 Maart 2013 - 20:43

    Ellen:

    Net zoals je moeder, trots op jou! X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kirsten

Een hoop nieuwe landen,mensen en culturen leren kennen...

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 363
Totaal aantal bezoekers 114691

Voorgaande reizen:

05 December 2019 - 29 December 2019

Colombia

22 Juli 2014 - 31 Januari 2015

Maleisië, Bali en stage op de Filipijnen

03 Juli 2013 - 01 September 2013

Let the sun shine!

11 November 2012 - 24 Januari 2013

Stage Humanitarian management 2

29 Juni 2012 - 16 Augustus 2012

Vietnam (of toch niet:?) Maleisie & Bali 2012

01 Juli 2011 - 20 Augustus 2011

Java - Bali 2011

04 Juni 2010 - 14 Augustus 2010

Bali en omgeving

13 Juli 2008 - 12 Augustus 2008

Mijn eerste reis

15 Juli 0000 - 30 November -0001

Zuid-oost Azie 2009

Landen bezocht: