Wat een dag :D - Reisverslag uit Kalibukbuk, Indonesië van Kirsten Vegt - WaarBenJij.nu Wat een dag :D - Reisverslag uit Kalibukbuk, Indonesië van Kirsten Vegt - WaarBenJij.nu

Wat een dag :D

Door: Kirsten

Blijf op de hoogte en volg Kirsten

16 Januari 2013 | Indonesië, Kalibukbuk

Hallo allemaal!

Soms heb je van die dagen dat je weet dat je leeft, geniet en gewoon even ontzettend gelukkig bent!
De afgelopen twee dagen waren van die dagen. Het voorbereiden van de markt voor Coba Baca gaat super, er zijn meer aanmeldingen voor stichtingen dan verwacht en het flyer-en gaat goed! Het nieuwe spandoek ziet er geweldig uit en ik kan echt niet wachten to ik het eind resultaat de dans/theater voorstelling kan zien.
Toen ik gisteravond pannekoeken stond te bakken kwam Kadek Ola aan zetten met een bakje eten gemaakt door zijn moeder. Rijst, Babi guling (varken van het spit) en een stukje vis.. Nu moet ik er helaas direct bij zeggen dat het niet mijn favorieten zijn maar goed het gebaar was zo lief. Het gezin wat zelf bijna niets heeft bewaard speciaal voor mij nog een beetje van het ceremonie eten.
Vandaag ging die vibe gewoon verder. Het is hier pagerwesi een grote Hindu feestdag dus iedereen is vrij. Het grootste deel van de winkeltjes waar ik normaal gesproken mijn spullen koop is dicht en overal liggen offertjes. Mensen lopen in hun traditionele kleren en zien er echt prachtig uit. Vanmorgen dus weer even bij Kadek Ola geweest waar zijn moeder me een waar voedsel pakket gaf :O De offermanden zitten namelijk vol met eten maar worden daarna gewoon weer leeg gegeten. Mijn koelkast ligt nu dus vol met de mooiste druiven (uit hun eigen boom), bananen, soort van ontbijtkoekachtige muffins, een niet te plaatsen heerlijk zoet iets en een sinasappel. Hoe kan je daar nou voor bedanken?
's Middag bij Coba Baca geweest voor nog meer flyers en die uit gaan delen op het strand in de buurt van de overvolle tempels haha
Toen ook nog even met Zebra naar Rattan restaurant/hotel geweest voor een sollicitatie gesprek en... hij is aangenomen.
Alsof dat allemaal nog niet genoeg was voor een goed gevoel gingen we ook nog douche in de rivier. Wat een plek, tussen de rijstvelden, bamboe en andere tropische planten in was een groot deel van kd. Ola z'n tante's kleren aan het wassen. Zijn neefjes en nichtjes (vooral de tweeling is geweldig grappig) waren wat aan het zwemmen, douche en tandenpoetsen. Het idee dat mijn thee water daar misschien ook wel vandaan komt was wat minder maar ach soms moet je niet denken maar doen haha
Putu Sukma het dochtertje van kd. is duidelijk wat aangekomen wat absoluut prettig is om te zien. En dit alles ga ik zo afsluiten met een dinner bij de Thai samen met Sandra een Duits meisje wat ik hier heb ontmoet.

Geweldig toch?

Heel veel liefs, geluk en gezondheid voor iedereen

Dikke kus,

Kirsten

• 16 Januari 2013 - 14:03

Ellen:

Lieve Kirsten, dat vind ik nou zo mooi aan jou! Dat je de dingen die er zijn en die je mee mag maken zo waardeert dat het je gelukkig maakt! Je bent echt een mooi mens en ik hoop dan ook dat je nog heel veel van deze gelukkige dagen mag meemaken, waar dan ook ter wereld. Geniet nog maar extra van het zonnetje de komende tijd, want je komt al bijna weer naar NL. Alle goeds voor jou en alle lieve mensen om je heen daar op Bali en de groetjes aan Sammie :-) (kun je m niet meenemen :p) X uit Zeewolde

• 16 Januari 2013 - 19:10

Maaike M:

Hai Kirsten!
    Klinkt prachtig allemaal! Als ik je verhalen lees, zou ik willen dat ik daar ook zat. Fijn, zo'n andere wereld waar je over van alles kan verwonderen. Klinkt alsof je het prima naar je zin hebt. Geniet ervan! Liefs

• 16 Januari 2013 - 19:37

Inge:

lieve Kirsten
    Wat geweldig dat je hier zo van genieten en fijn dat het allemaal goed loopt.
    Thuis kun je wel weer een keer pannenkoeken eten. Denk dat je thuis niet zo gauw varken aan het spit eet.
    Geniet er nog van. liefs Inge.

• 23 Januari 2013 - 11:23

Oma Brouwer:

lieve kirsten, alles al gepakt en menig afscheidtraantje gelaten?
    nu wij hier plengen een traantje van blijdschap als je weer bij ons bent.
    veel liefs, een goede reis en tot a.s. dinsdag (in de sneeuw en vrieskou)
    op de verjaardag van je zusje. oma brouwerxxxx