Happy new year! (Selamat tahun baru) - Reisverslag uit Kalibukbuk, Indonesië van Kirsten Vegt - WaarBenJij.nu Happy new year! (Selamat tahun baru) - Reisverslag uit Kalibukbuk, Indonesië van Kirsten Vegt - WaarBenJij.nu

Happy new year! (Selamat tahun baru)

Door: Kirsten

Blijf op de hoogte en volg Kirsten

08 Januari 2013 | Indonesië, Kalibukbuk

Hoi hoi!

Dat is al weer even geleden!
Allereerst de allerbeste wensen voor in 2013! Maak er allemaal een top jaar van vol met leuke dingen, liefde en gezondheid!

Hier op Bali gaat het goed, na net twee dagen goed ziek geweest te zijn (ik eet noooooooit meer kip bij dat ene restaurantje...) kan ik nu geloof ik weer zeggen dat ik het weer doe ;-)
Er is weer zoiets als trek en het lijkt erop dat mijn eten zich ook weer prima vermaakt in mijn maag.

De dagen daarvoor waren super! De eerste organisatie heeft zich aangemeld voor de markt van Coba Baca op 19 januari :-) Verder is de aanvraag voor Nacht van de Fooi bijna af en lopen er ook een aantal andere subsidie aanvragen. Zoals het er nu uit ziet gaat het kopen van land + bouwen van een totaal nieuw gebouw helaas niet binnen 3 jaar lukken (of een van ons moet opeens de staatsloterij winnen maar met oud en nieuw is het hem helaas niet geworden...).
Daarom zijn we nu eerst bezig met plan B, het ombouwen van het oude huis van Coba en Peer tot nieuwe bibliotheek. Deze verbouwing kan in 1 a 2 maanden gedaan worden dus hoeft voorlopig nog niet gestart en... kost maar 30.000 euro ipv de 100.000 die we nodig hebben voor volledige nieuwbouw.
Een beetje balen is het wel want de locatie is meer richting Singaraja en daardoor zullen we veel mensen uit Kaliasem (mijn huidige woonplaats) verliezen. Het allermooiste zou dus nog steeds gewoon dat stuk land zijn voor een nieuw gebouw maar daar kan ook voor gespaard worden vanuit Tukad Mungga waar het oude huis van Coba en Peer staat.

Zodra ik in Nederland ben zal ik starten met een verkoop actie van Stroopwafels en drop of pepermuntjes... Hiervoor zoek ik nog mesnen die me willen helpen met de verkoop :-) aanmelden kan via facebook of door me te mailen: oppas_aanhuis@hotmail.com. Ook zal ik zodra ik thuis ben verder in overleg gaan met Tumba een stichting in Leeuwarden om te kijken naar het "upgraden" van het project. OP deze manier zal er meer publiciteit komen en hopelijk daarmee ook extra inkomen.
Het zou dus eigenlijk best ideaal zijn als ik gewoon een half jaar/jaartje niets aan school zou hoeven doen en me volledig zou kunnen storten op alles wat met sponsoren/donateurs en subsidie aanvragen te maken heeft. Helaas is dat voorlopig even een droom :P

Qua school gaat het hier nu best aardig, m'n verslagen schieten redelijk op. De eerste 3 zijn bijna af nummer 4 wordt een prachtig klusje voor in Nederland. Nummer 5 is een presentatie/interview van m'n docente en nummer 6 de beoordeling van mijn stagebegeleidster, spannend spannend haha. Van m'n eerste verslag kreeg ik een 7 terug, kan ik mee leven :-)

Verder groeit de dierentuin hier goed. Zo had ik laatste een salamader zo groot als 2x mijn hand op de muur zitten. Onwijs machtig beest! Tante Ellen vroeg al of ik ze namen had gegeven nou deze heet Sammie. Dat kleine rotding wat op m'n hoofd poepte poepbroek en de rode kater heet Harimau. Van de vliegende mieren heb ik er teveel en die hebben allemaal zelfmoordneigingen, vliegen in kaarsen of worden op gegeten door tjik tjak 1,2,3,4 of 5 ;-). Ook geniet ik nog dagelijks van kakkerlakken in de gootsteen, in de badkamer, onder m'n bed, naast de deurpost maar vooral vaak dood op hun rug.. Ik snap die beestjes niet echt, waar gaan ze dood aan? en waarom altijd op die maffe plekken en standaard 1 per dag?

Voor nu heel veel liefs en ik ga hier nog even genieten van de mooie plaatjes tijdens onweersbuien en het ongestoord door de regen kunnen lopen omdat het toch niet echt koud is :D Oh en niet te vergeten m'n home made buitendouche! Echt wat een uitkomst zo'n tuinslag en een bamboo stok :D

Kusjes en knuffels,

Kirs

• 13 Januari 2013 - 17:38

Oma Brouwer:

lieve kirsten, ja en nu ben je alweer aan het aftellen en moet je straks weer wennen aan ons frisse landje, het is nu om het vriespunt en er is al op natuurijs geschaatst. gisteren op het feestje van jelle,nadine en noah heb ik je ouders nog gezien en ben ik weer op de hoogte van je aktiviteiten, les geven in die moeilijke taal, wel te hopen dat je je moers taal niet vergeet. bijzonderheden uitgesloten zien wij elkaar weer op de verjaardag van Britt en begint voor jou dan weer het hollandse leven maar dat zal ook wel weer bevallen. hier in nederland zulen we blij zijn om jou weer te zien. geniet nog maar van je laatste weken en tot de 21ste in amerongen veel liefs van oma br. xxxx