Van Tropisch Tayrona naar Caribisch Cartagena - Reisverslag uit Cartagena, Colombia van Kirsten Vegt - WaarBenJij.nu Van Tropisch Tayrona naar Caribisch Cartagena - Reisverslag uit Cartagena, Colombia van Kirsten Vegt - WaarBenJij.nu

Van Tropisch Tayrona naar Caribisch Cartagena

Door: Kirsten

Blijf op de hoogte en volg Kirsten

27 December 2019 | Colombia, Cartagena

Dit jaar voor ons geen kerst diners met de familie. Geen Quiz om te winnen ;-) en geen wandeling door bossen en stad maar...

Vanuit een prachtig hotel in El Zaino vertrokken we 's morgens naar het Nationaal Park en daarin waren niet de enige. Gelukkig komen veel mensen alleen voor het strand en lopen zij, in optocht (beetje vergelijkbaar met de mega mieren die we zagen), liniea recta met liters drinken naar het strand van Cabo.
Wij startte daarom met de 9 stenen route, een route met (hoe verrassend) 9 grote stenen die je levenslessen en wijsheid bij zouden brengen. Of dat gelukt is? Geen idee. Het was in ieder geval wel een prachtig pad met mooie uitzichten dat wij bijna voor onszelf hadden.

Na dit rondje van 1.5 uur liepen wij ook richting het strand. Een, rustiger strandje, voor Cabo stopte wij om even bij te komen en een duik te nemen in het azuur blauwe warme water voor we de warme wandeling weer terug konden maken. Qua wandeling vinden wij beide de route door de cocora vallei mooier, maar de  prachtige stranden en tropische wandeling door Tayrona park is ook erg bijzonder.

En nu zitten we dan alweer op onze laatste plekje in Cartagena. Een moment waar ik totaal niet van houd. Natuurlijk is het fijn straks in Nederland vrienden en familie weer te zien, alleen zou de reis van mij nog wel wat langer mogen duren.

Hier in Cartagena hangt echt een hele relaxte Caribische sfeer. Alles gaat door de hitte wat trager, straten in het oude centrum hebben de mooiste kleuren, overal klinkt muziek en kletteren de domino stenen fanatiek op de houten tafels.
Want wie denkt dat domino een leuk spelletje is om met je jongere neefje of nichtje te doen, die heeft het helemaal mis. Domino is serious business. Dat speel je als echte man. In een smal straatje met veel publiek en vooral veel passie!

Vandaag en morgen genieten we nog even op het strand en van de verkopers op het strand. En een strandtas vol eten en drinken mee? Dat is eigenlijk totaal overbodig met het vrolijke geluid van de verkopers; aqua?  biertje? Mango? Tattoo? Worstjes? Zwemband? Suikerspin? Hoed? Sigaretten? Kaasbroodjes?  Kokosnoot? en tot slot een lekkere massage? Alles kan en met een glimlach nee dankje zeggen mag altijd!

Tot snel Nederland! Met heel veel mooie herinneringen en een warm gevoel komen wij morgen jullie kant weer op.

Liefs!

• 27 December 2019 - 20:36

Janny Louissen :

Hallo Kirsten en Romke,

Wat weer een gezellig verhaal fijn dat jullie zo genieten. Morgen een hele goede en fijne reis terug en weer welkom in Nederland.