11 volwassenen en een baby... - Reisverslag uit Makassar, Indonesië van Kirsten Vegt - WaarBenJij.nu 11 volwassenen en een baby... - Reisverslag uit Makassar, Indonesië van Kirsten Vegt - WaarBenJij.nu

11 volwassenen en een baby...

Door: Kirsten

Blijf op de hoogte en volg Kirsten

13 Juli 2013 | Indonesië, Makassar

Na even getwijfeld te hebben besloot ik toch naar Sulawesi te vliegen. Een top vlucht met AirAsia bracht mij in Makassar.
Daar mezelf verwend met een zeer prima hotel :-) . De volgende dag heb ik fort rotterdam bezocht een overblijfsel uit de Nederlandse tijd. Grappig om opeens zo'n nederlands gebouw tegen te komen. Bij fort R waren ook2 jongens die hun Engels met mij wilde oefenen. Dit bleken leerlingen te zijn van Abdul een jongen die me, opzoek naar een simkaart, de halve stad heeft laten zie! Super grappig en erg gezellig :-)

'S middags besloot ik door te reizen naar pantai bira met...het openbaar vervoer! 11 volwassenen en een baby in een 6p auto past natuurlijk prima hahah. De rit die 4 u zou duren duurde er 6,5 maar... het was gezellig en zeer knus :-)
Bij de plas stop hadden 2 mannen het erover dat ze het zo zielig voor me vonden dat ik helemaal niemand verstond. Waarop ik resgeerde dat ik exact had verstaan wat ze zeiden haha. Dit zorgde meteen voor een vragen vuur want waar kwam dit witte meisje alleen vandaan, wat ging ze doen en wat was ze moedig dat ze dit alleen aandurfde. Nou lieve mensen dat het allemaal goed gaat komt ook omdat jullie allemaal zo behulpzaam zijn :-). De mensen hier zijn nl nog gastvrijer dan op Bali en helpen je echt met alles. Het spreken van wat indo is daarbij dan wel weer handig.

In bira aangekomen heb ik overnacht bij een lokale familie. Omdat dit moslims waren, was er helaas geen ontbijt want de ramadan is begonnen. De volgende dag ben ik naar sunshine guesthouse gegaan. Een guesthouse met een super uuitzicht over de baai van Bira. Verder gewoon een basic kamer met gedeelde badkamer en 'emmertjes-leeg gooi-door trek-wc'. :-)
Veel gewandeld in de omveving en naar de prachtige stranden terwijl er geiten rondhuppelde, apen de verlaten weggetjes overstaken en vlinders om me heen dwarrelde. Heel heel gaaf!

Gister nog naar een plekje buiten bira gelopen waar ze houten schepen bouwen die o.a. gebruikt worden voor cruise tochten om de indonesische eilanden. Die schepen zijn echt in mens groot en de makers absolute vakmannen :-) een van deze mannen nodigde mij uit om de boot die ze aan het bouwen waren op te klimmen en ook van binnen te bekijken. Ik heb echt nog nooi zoiets gaafs gezien! Bibbers in mn benen van de klim over instabiele bruggetjes en planken zorgde voor super foto's zweer op mn rug en leuke gesprekken.

Vandaag met 2 Zweden,2 Slovenen en een Duitse naar Makassar gereden om hier te gaan verzinnen wat ik verder ga doen. Voor nu veel liefs en voor iedereen die op vakantie gaat fijne vakantie!

Sampai jumpa nanti!

Kirs

• 13 Juli 2013 - 13:21

Ellen:

Ha lieve nicht. Wat beschrijf je dat allemaal weer mooi! Ik kan het bijna voor me zien. Prachtig dat je zo geniet van alles wat je ziet, voelt, ruikt, hoort. De foto's van de schepen zijn inderdaad heel indrukwekkend. Heerlijk dat je ons altijd zo laat meegenieten! Dikke kus uit Zeewolde. X

• 17 Juli 2013 - 15:53

G.brouwer:

Lieve Kirsten. Je verhaal weer gelezen en sta ik versteld van wat je rustig onderneemt Leuke (bus)tochtjes met gezellige medepassagiers. Overnachten bij wildvreemde mensen !!!! knap hoor dat je dat allemaal doet en durft, het zal wel aan mij liggen dat ik hier van griezel, maar dat zal wel aan mijn leeftijd liggen en toen ik jouw leeftijd had gebeurde zoiets niet, hooguit met mijn vriendin een paar nachten in een tentje aan het strand bij Harderwijk of met mijn ouders een dagje naar de dierentuin in Arnhhem, verder bleven we gewoon thuis.Maar geniet jij maar,schrijf zo nu en dan maar een stukje op de computer dan blijven we aardig op de hoogte. Veel liefs en xxxx van oma Brouwer en nooit vergeten dat er altijd een is die op je past.