Echte liefde zit van binnen.. - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van Kirsten Vegt - WaarBenJij.nu Echte liefde zit van binnen.. - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van Kirsten Vegt - WaarBenJij.nu

Echte liefde zit van binnen..

Door: Kirsten

Blijf op de hoogte en volg Kirsten

21 Juli 2013 | Indonesië, Sanur

Na een paar super dagen in de vreselijke stad Makassar moest ik toegeven dat ik toch wel van die stad ben gaan houden. Mensen zijn ontzettend nieuwsgierig en ik heb minstens 10x gehoord hoe blij ze wel niet zijn dat de Nederlanders daar ooit geweest zijn. Als we ze ook nog educatie gegeven hadden waren we volgens hen perfect. Leuk om die verschillen te zien tussen wat wij op school leren en hoe zij het zelf ervaren hebben. In Makassar dan in ieder geval... In m'n hotel (koloniaal gebouw) ontmoette ik een nederlands stel. Samen hebben we de volgende dag een tourtje gemaakt. Met een halfuurtje rijden zaten we nl in een onwijs gaaf nationaal park. Waar we de grot bezocht hebben en de gids ons prachtige legendes vertelde. Daarna nog wat gegeten in de haven waar een gezellig optreden was omdat het ramadan is.

Volgende dag naar Bali gevolgen, wat een verschil weer! Geen moslims, wel toeristen en een wc die gewoon door spoelt! Na 1,5 dag Sanur met een hele snelle boot over de hoge golven naar Nusa Lembongan gevlogen. Op de boot raakte ik in gesprek met een 52 jarige engelsman. Het is grappig hoe je als je alleen reist in gesprek raakt met de meest verschillende personen :-) Die Engelsman kwam ik vervolgens elke dag tegen hahaha. Dus maar samen gaan snorkelen en een tocht door de mangrove gedaan, heel gaaf. Verder wat rond gekeken en gevraagd naar wat ze nou precies met die zeewier plantages doen, nou sushi liefhebbers nusa lembongan exporteert dit naar alle sushi landen in de omgeving :-)
Eergister rustig aan gedaan want m'n darmen zijn nog even m'n Sulawesi souvenier aan het verwerken. Hierna waarschijnlijk immuun voor alles, heerlijk vooruitzicht! Gister weer terug naar Bali om vandaag Julie en haar zusje daar te ontmoeten, zin in! Ben benieuwd naar hun verhalen:-)

Voor nu veel liefs en tot snel!

Xxx kirs

Verder gok ik dat een groot deel van jullie nu ook vakantie heeft dus ik zou zeggen hele fijne vakantie! Mochten jullie nog een hotel, vakantie of wat dan ook willen boeken, ga dan naar: www.goededoelshop.nl login: cobabaca wachtwoord: bali2009 , kies voor stichting Coba Baca en boek uw vakantie bij 1 van de aangesloten websites (klm, ebookers, booking etc. ) zo doneer je gratis aan Coba Baca en heb je zelf een extra goed verblijf!