Uurtje erbij.. - Reisverslag uit Amerongen, Nederland van Kirsten Vegt - WaarBenJij.nu Uurtje erbij.. - Reisverslag uit Amerongen, Nederland van Kirsten Vegt - WaarBenJij.nu

Uurtje erbij..

Door: Kirsten

Blijf op de hoogte en volg Kirsten

28 Oktober 2012 | Nederland, Amerongen

Zo na een nacht met een uurtje langer (toch jammer dat, dat ik dan niet ook gewoon een uurtje later wakker word) maar weer even een verslag.
Over precies 2 weken zit ik op dit tijdstip al ruim 6 uur in de lucht. Het idee blijft gek. Hier wordt het steeds kouder en met een kamer in Leeuwarden, waar de verwarming ermee stopte en de termometer dus niet boven de 12 graden uit kwam, is dat toch best afzien.

Het verzetten van de klok heeft niet alleen voor hier effect maar ook voor als ik straks op Bali zit. Het tijdsverschil zal dan geen 6 maar 7 uur (later) zijn. Gelukkig zal ik daar in een redelijk lokaal ritme belanden wat bestaat uit vroeg op staan en dus ook vroeg naar bed waardoor het toch nog mogelijk is zo af en toe met jullie te whatsapp-en, bellen en facebook-en.

Verder lijkt (heel hard aan het afkloppen) het er zowaar een x op dat ik geen gezeur heb met m'n visum, ik mijn paspoort op tijd terug krijg en geen verlengingen hoef aan te vragen op Bali. Bizar! Het zou bijna eng worden ;-) Natuurlijk zijn er nog wel een hele boel andere dingen die geregeld moeten worden...
- M'n kamer moet volledig worden uitgemest.
- M'n eten opgegeten/weggegeven
- Nog even een vaccinatie check (want had ik ze nou wel of niet allemaal gehad?)
- Wat dingetjes voor school (lees; project proposal schrijven en een aantal andere ellelange verslagen...)
- Naar de kapper
- Vrienden en vriendinnen bezoeken
- Bijkletsen met Belinda (moet wel volledig op de hoogte zijn van alle Bali roddels die er zijn voor ik aankom natuurlijk)
- Leuke dingen doen met m'n familie
- en... niet geheel onbelangrijk, pepernoten, chocolade letters en andere lekkere dingen inslaan en inpakken.

Gelukkig heb ik vanaf 1 november 11 dagen om deze dingen te doen want vanaf dan ben ik huis, werk en school-loos... Apart idee en een gek gevoel maar dit is wat ik wil en dat gaat vast nog heel veel tranen opleveren (zo ben ik:P) maar uiteindelijk ook heel veel plezier en hopelijk een mooie ervaring met een goed eind resultaat!

Een paar dingen ga ik wel missen m'n familie bijvoorbeeld maar ook.. schaatsen!
De elfstedentocht zal dus nogl even moeten wachten want het gaat hoe dan ook niet gebeuren dat die net word gereden als ik er niet ben...
Schaatsliefhebbers helaas, het echte vriezen begint aankomend jaar eind januari.