Na bijna 3 maanden alweer terug, bizar! - Reisverslag uit Kalibukbuk, Indonesië van Kirsten Vegt - WaarBenJij.nu Na bijna 3 maanden alweer terug, bizar! - Reisverslag uit Kalibukbuk, Indonesië van Kirsten Vegt - WaarBenJij.nu

Na bijna 3 maanden alweer terug, bizar!

Door: Kirsten

Blijf op de hoogte en volg Kirsten

15 November 2012 | Indonesië, Kalibukbuk

Hoi hoi!

Julloie hebben even moeten wachten maar ik ben veilig en wel aangekomen:D
Na een vlucht met redelijk wat turbulentie maar wel erg goed eten kwam ik aan in Kuala Lumpur. Het voelde vreemd om daar zo alleen 2,5 uur op het vliegveld rond te struinen... Na die 2,5 uur vloog ik door naar Bali. Bizar!
Iets minder dan 3 maanden geleden vertrok ik vanaf hier weer terug naar Nederland. Nu vloog ik gewoon alweer naar Bali om hier 11 weken te wonen, leven, studeren en vrienden te ontmoeten.

Mijn 1e nacht verbleef ik in het zuiden in een onwijs gaaf hotel! Het was heerlijk om direct vanuit mn terras het zwembad in te kunnen rollen. Echt top! De eerste dag dus eigenlijk ook alleen maar gezwommen, gewinkeld en mezelf in het diepe gegooid met de taal!

De 2e dag kwam Wayan (mn bali Papa) me al ophalen om naar Lovina te gaan. Hier zit ik nu natuurlijk nog steeds en t huisje voelt al helemaal als mijn plekje. M'n houten letters van vroeger vormen al weer mijn naam op de deur en halve koekjes zijn alweer in m'n snoep pot terug te vinden ;-)

Vandaag heb ik ook m'n buren ontmoet en een aantal kinderen bij het voetbal veld. Deze leuke, nieuwschierige meisjes gaan binnenkort vast ook mee naar Coba Bac en helpen mij goed met het oefenen van mn Indonesisch.

Aanstaande maandag begin ik officieel met m'n stage maar ik heb stiekem al wel het een en ander gedaan bedoel stil zitten kan altijd nog...De belangrijkste dingen zijn nu wel rond denk ik, ik heb een fiets, geef de kat van de buurvrouw die er even niet is netjes elke dag melk, heb brood in de vriezer, eet netjes 2x per dag rijst en vermaak me 's avonds in verschillende kroegjes om vervolgens thuis gebracht te worden door Agus m'n persoonlijke chauffeur die toch 7 dagen per week werkt dus dat geen probleem vindt (toppert!) :-)

Ook staan er al weer wat uitnodigingen voor ceremonies, kerst feestjes in de kampongs en kampvuurtjes op het strand. Helaas kan ik ze alleen niet allemaal aannemen.
Voor m'n studie en Coba Baca kreeg ik ook nog een interessante uitnodiging. Pidit is actief voor de anti hiv/aids stichting hier op Bali en 9 december vieren zij hier "North Bali anti-aids day" en ik ben uitgenodigd dan mee te gaan naar Singaraja. Of het ook allemaal door gaat geen idee maar t zou wel heel gaaf zijn. En voor CB een mooie mogelijkheid om ook daar sexuele voorlichting te geven... want wat Coba me vertelde alles waarbij je zegt dat ze iets gratis krijgen is populair... Moet te regelen zijn toch? ;-)

Verder heb ik eigenlijk niet heel erg veel te melden in de serie huisdieren heb ik nu;

- spin (op mn voet!)
- kat van de buurvrouw en een ander
- mega kikker (of in ieder geval zo klonk het)
- een te groot uitgevallen salamander (wel met mooie kleuren)
- tjiktjaks
- en last but not least zaza de kakkerlak maar helaas helaas die lag al op z'n rug om opgevroten te worden door de mieren toen ik thuis kwam :-)

Foto's van mn kamer, t huisje en de tuin zijn trouwens te vinden op facebook!
En m'n adres is:

Kristien dari Belanda
BTN Kaliasem gang 3
81115 Kaliasem- Singaraja
Bali - Indonesia

Of er ooit post aan zou komen geen flauw idee (op het adres van Coba en Peer (hebben Pap & Mam)) wel maar toch nu weten jullie waar ik zit.
(google earth gaat het niet vinden voor je ;-))


Heel veel liefs en kusjes,

Kirs!

p.s.
Loop ik vandaag langs te strand word er vanaf een aantal kanten heej Kristien geroepen door kinderen en ouders dus ik iedereen even gedag zeggen, handje, knuffel, small talk, klaar. Lopen er 2 toeristen achter me die tegen elkaar zeggen "wooow she knows all of them" *gniffel*
Zo erg is t namelijk echt niet.

  • 15 November 2012 - 15:55

    Britt:

    Lekker eten in een vliegtuig?! Heb jij dat écht geschreven? hahaha nee nice man! En je hotel en huisje klinken ook echt super gaaf. Geniet ervan met alle lieve mensen daar!! En jij, feestjes en ceremonies afslaan in Bali? Geloof er niks van ghehehe. Goed geregeld met persoonlijke taxi's, mooie nieuwe ervaringen enzo!
    (en die kat hè... dit is hét bewijs dat je voor een kat kunt zorgen dus als je terug bent dan koop ik er één voor je en hebben we weer een kat!!)

    Love You!!

  • 15 November 2012 - 18:28

    Marlotte:

    Hee Kirs,

    Leuk verhaal, ben ik ook weer een beetje op de hoogte!
    Ik heb je adres opgeschreven poehhh probeerde het uit te spreken maar best lastig idd!

    Heel veel plezier daar.. en ik ben ook heel benieuwd of mijn post aan gaat komen,
    we zullen het zien;)

    Slaap lekker! (het is daar 7 uur later toch?)

    xx

  • 15 November 2012 - 20:39

    Henry:

    Hoi Kirsten,

    Wat een mooi bericht en wat goed te lezen dat jeje daar na een paar dagen al weer zo thuis voelt. Ik hoop dat je de komende tijd kunt doen wat je van plan bent. Ben wel jaloers op je!. Geniet van de komende weken en ik blijf je volgen.

    Groetjes uit een koud en mistig Alphen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kirsten

Een hoop nieuwe landen,mensen en culturen leren kennen...

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 358
Totaal aantal bezoekers 114863

Voorgaande reizen:

05 December 2019 - 29 December 2019

Colombia

22 Juli 2014 - 31 Januari 2015

Maleisië, Bali en stage op de Filipijnen

03 Juli 2013 - 01 September 2013

Let the sun shine!

11 November 2012 - 24 Januari 2013

Stage Humanitarian management 2

29 Juni 2012 - 16 Augustus 2012

Vietnam (of toch niet:?) Maleisie & Bali 2012

01 Juli 2011 - 20 Augustus 2011

Java - Bali 2011

04 Juni 2010 - 14 Augustus 2010

Bali en omgeving

13 Juli 2008 - 12 Augustus 2008

Mijn eerste reis

15 Juli 0000 - 30 November -0001

Zuid-oost Azie 2009

Landen bezocht: